Pyydä tarjous kuljetuksellesi!

Case Kalaneuvos: Kuljetusyhteistyössä ratkaisee palvelun laatu ja varmuus

Lämpösäädellyt kuljetukset ja elintarvikkeet logistiikassa

Tuore- ja elintarvikekuljetuksissa on omat haasteensa, jotka kuljetuspartnerin on selätettävä voidakseen tarjota loistavaa palvelua asiakkailleen. Yksi JetLogisticsin asiakkaista on Kalaneuvos Oy. Kalaneuvos on suomalainen perinteikäs kalatuotteita valmistava perheyritys. Korkean laadun ja ylivoimaisen maun takaavat taidokkaasti jalostetut tuotteet, sekä parhaat raaka-aineet.

Valikoimme tarkoilla kriteereillä niin raaka-aineet kuin yhteistyökumppanitkin.

Kalaneuvoksella ollaan ylpeitä osaamisesta ja heidän asiakaslupauksensa on, että Kalaneuvoksen kala maistuu aina yhtä hyvältä. Asiakaslupauksen toteutumisessa myös kuljetuksilla on oma osansa.

Luottamus on logistiikkakumppanissa toivottu piirre

Haastattelimme Kalaneuvoksen vientimyyjää, Elena Vinogradovaa, heidän yhteistyöstään JetLogisticsin kanssa.  Kalaneuvoksella koetaan, että yhteistyö on sujunut tosi hyvin alusta saakka. Aina on asiat hoidettu ja luvatun aikataulun mukaan. Vinogradova kertoo arvostavansa erityisesti JetLogisticsissa heidän avointa kommunikointiaan, hinta-laatusuhdetta sekä sitä, että se pidetään mikä luvataan.

Luottamukselle rakentuva yhteistyösuhde kuljetuskumppanin kanssa tuo lisäarvoa koko logistiikkaketjuun. Luotettava kuljetusalan ammattilainen toimii aina asiakkaansa etuja puolustaen ja huolehtii siitä että tuotteet lähtevät sovittuna ajankohtana, tarkoituksenmukaisessa kuljetuksessa kohti määränpäätä. Nopeat kylmäkuljetukset auttavat turvaamaan tuoreet ja korkealaatuiset tuotteet niin jatkojalostukseen kuin suoraan asiakkaillekin. Onnistuneen yhteistyön myötä tuotteet ovat perille saapuessaan tasalaatuisia ja herkullisia, aivan kuten Kalaneuvoksen asiakaslupauksessa luvataan.

Aikapaine ja erityishuomiota vaativa rahti tuo haasteita logistiikkaan

Kysyttäessä yhteistyön laadusta, Vinogradova kuvailee JetLogisticsin yhteyshenkilöä sanoilla “Järkevä ja mukava ammattilainen”. Erityisen korkeaan arvoon yhteistyössä nousee palvelualttius ja reaktioaika. JetLogistics on toiminut ammattimaisesti ja reagoinut asiakaspyyntöihin ripeästi. Avoin toimintatapa auttaa asiakasta olemaan rauhallisin mielin. On tärkeää, että voi luottaa asioiden etenemiseen ja että heidän kuljetuksestaan pidetään huolta. 

Luonnollisesti välineistön on oltava myös ajanmukaista ja kuljetustarkoituksiin sopivaa. Lämpösäädellyn tavaran kuljetuksessa lämpötila on oltava annetuissa puitteissa koko kuljetusketjun ajan ja tavaran on oltava perillä tiettyjen aikarajojen sisällä. Sillä on merkitystä, että kuljetuskumppani ymmärtää asiakkaan ja tuotteiden kuljetustarpeet niin hyvin, että ymmärtää mitkä ratkaisut voivat toimia ja mitkä ei.

Haasteellisten kuljetustilanteiden hoito vaatii paljon viestintää

Globaali tilanne covid19 suhteen toi haasteita myös logistiikan alalle ja kuljetuksiin. Monin paikoin kuljetusten hinnat nousivat, eikä kontteja tai lentoja ollut saatavilla. Pandemian aiheuttamat häiriöt kuljetusreiteissä ja -kapasiteeteissa vaativat vielä enemmän ennakointia vientikuljetuksiin. Luotettava kuljetuspartneri poikkeuksellisina aikoina on entistä tärkeämpää ja sen merkitys kasvaa. On ensiarvoisen tärkeää, että saa kuljetuskumppanilta rehellistä ja ajantasaista kommunikointia. Tiedetään mahdollisimman pian onko mahdollista että tulee peruutuksia ja mahtuuko tavara kyytiin haluttuna ajankohtana. Toisin sanoen, saadaanko kalaa maailmalle. 

Voi tulla eteen tilanteita, joihin vaikutusmahdollisuudet ovat vähäisiä – sekä asiakkaalla että kuljetuskumppanilla. Esimerkiksi lentoyhtiö voi perua lentoja, tai jokin toinen lentoyhtiö ei halua kuljettaa elintarvikkeita tms. Tällaisissa tilanteissa luotettava logistiikkakumppani, joka auttaa ratkaisemaan näitä haasteita, on hyvin tärkeä viennin jatkuvuuden kannalta. Avoimuus ja rehellisyys ovat avainsanoja. Hyvän palvelun tunnusmerkkejä tällaisissa tilanteissa on ratkaisumahdollisuuksien aktiivinen etsintä ja avoin kommunikointi. 

Asiakas odottaa, että kuljetuspartneri tarjoaisi jotain ratkaisua tilanteeseen. Voidaanko käyttää eri kuljetuskanavaa tai tehdä muutoin eri tavalla. Asiakkaan päivittäisen työn kannalta on tärkeää, että kuljetuskumppani pitää asiakkaan ajantasalla proaktiivisella kommunikoinnilla.

Meidän kuljetuspartneri on meidän puolella ja pyrkii tekemään kaikkensa että asiat hoituu luvatusti. Se on yhteistyössä tosi tärkeää ja merkitsee paljon.

Tarvitsetko ratkaisuja kuljetustarpeisiin? Lämpösäädellyt kuljetukset, aikakriittiset toimitukset sekä muut logistiikkaratkaisut JetLogisticsilta. Ota yhteyttä, ratkaistaan kuljetustarpeenne yhdessä.